miercuri, 19 februarie 2020

Jurnal de dragoste necreată - Cap LXXV- Românii au ei un proverb: ,,Cum îți așterni așa dormi.,,

Toate speranțele și visurile părinților noștri din 90 încoace s-au năruit rând pe rând asemenea unui vis frumos care cand te trezești la realitate piere și îl uiți. Noi aproape că am uitat ce sacrificii au facut ei cu viețile lor ca să ne crească și să ne educe pe noi.

Dacă un om sărman ori poate  un copilaș flămând cerșește o paine, merită sa i-o dai, ești dator să fii lângă el, fiindcă așa s-a săturat, a băut apa și, pentru Hristos, l-ai hrănit cu iubire. 

Lumea noastră de astăzi, cea în care trăim are mare nevoie de dragoste, e avidă însetată de iubire. Dar în loc să caute iubirea sinceră, oamenii agitați de azi se mulțumesc să o schimbe prin tot felul de alte trăiri false.

Toți astăzi vorbesc despre iubire, toți sunt atot știutori crezând că, prin această logoree moartă, fără fapte, vor îndepărta înghețul din inimile lor. 

Se uită însă ceva esențial aici, inima nu se hrănește și nu se satură cu minciuni. Sufletul are nevoie de iubire adevărată de empatie și de fapte reale.

Pentru copiii și tinerii care au murit împușcați nevinovați cu idealuri și vise prea mari pentru noi cei de azi, pentru bunicii mei care după lagăr cumplit în rusia unul și în auschwitz celălalt au îndurat chinuri greu de suportat în pușcăriile comuniste apoi au îndurat ierni geroase în frig fără căldură și mâncare, după '89 au răbdat de foame din cauza pensiilor de mizerie, au suportat iar ierni fără căldură din lipsa banilor și fără a-și putea cumpăra medicamentele, minimul de zi cu zi, pentru că ,,nu vrem bani nu vrem valută vrem ca roman să ne... ,, pentru că unii ca aceia au hotărât viitorul nostru, pentru că au vrut să ne vândă sufletele, pentru că prea mulți sunt azi de toate fără niciun merit dar buni de nimic, ,,de aur,,/ ,,prințișori,, / ,,regi,, internaționali și intergalactici/ pentru că lenea este virtute și s-a încurajat continuu prostia și specia asistatului social, pentru că prea mulți analfabeți și repetenți de ieri cărora școala le dădea palpitații și dureri de cap sunt azi mari ,,spicări,, motivaționali, pentru că după trei faculțăți grele la stat abia supraviețuim, pentru că se stâlcește prea mult limba aceasta românească și este omorâtă cu fiecare ocazie, pentru că în casa noastră credința ortodoxă este luată în râs, pentru copiii care nu au nicio perspectivă de viitor, și sunt cu creierele spălate de mirajul haosului societății de azi care este bolnavă, pentru că bacșișul și spaga deschide orice ușă mai mult ca în vechiul fanar, pentru prea mult plagiat, pentru că parvenirea a ajuns la loc de cinste și pentru că adevărul este pus la colț, pentru că toți analfabeții dau legi, pentru că bunul simț a murit demult, pentru că suntem datori pe cinci generații, pentru că nu mai există locuri de muncă, pentru că orașele mari și capitala sunt sufocate de construcții ilegale fără plan puz, pentru că vin de unde nici nu gândești să ne raționeze și aerul toți nespălații, pentru că nu mai există respect, pentru că suntem sufocați în orașul în care ne-am născut și ni se interzic drepturi firești, pentru că avem mentalități slugarnice, pentru toate acestea și pentru că în toate structurile fără excepție corupția a copt și este purulentă, pentru că am albit prea devreme și sufăr când văd copii care efectiv își îngroapă mâncarea când le dai o bucățică de pâine să aibă, asemenea animalelor, pentru bătrânii care nu aprind becul de frica facturilor din lipsa banilor, pentru că nu am părăsit țara asta deși puteam să o fac de mii de ori, pentru alte încă 1253247000 de motive sunt obligat să fiu om. 

Să gândesc mai mult înainte orice situație și să îmi asum alegerile. Fără indiferență fără lene, fără ,,lasă nu fac nimic, să mai facă și alții căci oricum nu schimb eu mare lucru,, trebuie să mă rog mai mult, îmi fac semnul Sfintei Cruci dimineața cu credință, să mă rog pentru toți, la Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie, spun de mai multe ori la ectenii cererea ,,Pentru vremuri cu pace în lume și pentru cei ce vor să cârmuiască spre bine țara aceasta și pentru ajutorul lor Domnului să ne rugăm,, apoi îmi văd de treburi cu responsabilitatea mea a noastră a voastră a copiilor și a vârstnicilor, a tuturor fac tot ce pot în dreptul meu cu conștiința luminată de Dumnezeu în urma rugăciunii ,,Împărate Ceresc,, și apoi pot spune că mi-am făcut datoria de cetățean al acestei Țări așa cum îndeamnă și jurământul pe care l-am făcut în mijlocul Bisericii în fața lui Dumnezeu și a oamenilor încredințați spre buna păstorire.

Aveți credință în Dumnezeu și fiți buni și toate se vor adăuga vouă.

m.i

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu